En till går i graven





http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1208674/Kniv-och-Gaffel-sankt-av-Entré.html



Läste nyss att Mikael försätter Kni och Gaffel i konkurs. Iallafall Tomaten och den på Entré.
Orsaken är just Entré!
Fy fan vad trist om han inte kan rädda det här.
Mikael är en kille som vågar satsa och jag gillar honom skarpt.
Han var min kund när jag jobbade på Punkt SE och han är för jävla driven och siktar högt.

Nåväl, jag kan bara hålla tummarna.

Undrar vad som kommer hända med bölden "Entré"?
De har inte lång tid kvar fick jag höra av en som "vet" och vad gör man med byggnaden då?
Vissa tycker inte att stället är inbjudande, det är för kalt och finns för få nya butiker.
Och jag håller med.
Men det kan inte vara lätt att mitt i kristiderna försöka få mindre kedjor eller butiker att våga sig in i det stora köpcentrat. HM, Lindex och MQ kan ta smällarna men de flesta andra kan INTE det.
Det lär väl sluta som en ekande halvfull kontorsbyggnad. Med ett gym och en biograf högst upp.
Undrar hur det går för SF och O´learys??

Det är märkligt att det TROTS detta fiaskot ändå byggs upp ett ÄNNU större shoppingcentrum i närheten, Emporia, när folk inte ens pallar bege sig till Entré.
Butikerna som ska finnas där kommer vara av det dyrare och "internationella" slaget.
Men tjena!!
Och den kommer gå runt precis som butikerna i Tv4 huset????


Ah denna idioti!
Sen när allt brakar då ska ägarna ha ekonomisk hjälp från Malmöstad för att "rädda jobben"....mmm....
Fan...ser dom inte hur tomt Hansa är??

Nu ska jag klämma i mig en risifrutti och se ett avsnitt True Blood till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0