Morrn!!

Tänk! Jag sitter faktiskt vid KÖKSBORDET å äter lite frukost för första gången sen i måndags :) helt makalöst.
Känner mig svag som en kyllingatå men skit i det, uppe är jag!



Så då tänkte jag slå på en liten debattådra, nog för att det alltid är för mig SJÄLV jag debatterar, ja ingen kommenterar ju :) men jag fortsätter ändå.

Läste nyss om förslaget att alla män i Sverige ska lämna ett DNA-test för att kvinnorna ska känna sig säkrare.
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/brottochstraff/article7695065.ab

Det låter rätt tokigt men samtidigt som det enda vettiga.
Men vad är nackdelen med detta och varför skulle just DNA-test få män att sluta våldföra sig på kvinnor?

Först och främst tycker jag att man kan ta DNA på alla barn som föds i Sverige, sen ska man självklart samla DNA från ALLA invånare i vårt land. Inte bara MÄN. För visst finns där kvinnor som begår brott!

Problematiken uppstår när vi dels har en hel drös illegala invandrare här så vi helt enkelt inte har koll på OCH hur hade man tänkt få IN alla de här DNA-uppgifterna?? Hur många tror ni inte kommer emotsätta sig detta och dra upp "integritet" som främsta vapen?
Det är väl detsamma som kameror på bussar och gator? Folk VILL helt enkelt inte.

Appropå att protestera mot kameror osv, jag har faktiskt svårt att föreställa mig att det är människor som planerar brott som gapar högt om "integritet", det är människor som helt enkelt inte kan motstå frestelsen att protestera mot allt som föreslås. Är inte det så typiskt människan idag??!!

Tillbaka till ämnet:
Om man väl lyckas samla in varenda DNA-plutt i vårt land, vad får dom att tro att våldtäkterna skulle minska då?
Den som misshandlar, rånar, våldtar, mördar eller stjäl räknar alltid med att komma undan, oavsett vilka spår som lämnas. Dessutom är inte alla våldtäkter planerade och i stundens hetta tror jag inte att den man/kvinna som våldtar funderar en sekund över DNA.
Glöm heller inte bort att man i vissa fall inte HITTAR några spår från en våldsman/kvinna och då är ett DNA rätt bortkastat.

Att enbart använda brottet "våldtäkt" som ursäkt för ett DNA-register är väl lite väl dumt, men ett sådan register skulle ju inte skada någon, tvärtom.
Så om vi bortser från det ena så är det andra jävligt bra.
Vem av er skulle motsätta sig att lämna sitt DNA?

Inte jag, jag har inget att dölja och så länge det promenerar fullkomliga idioter på samma planet som mig så får det gärna finnas kameror, vakter, DNA-register, regler osv för varenda centimeter av vår värld.


NU ska jag se det 11:e avsnittet av True Blood :D
Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0