Nimbin in the jungle!



För några år sedan var jag i Australien och hälsade på en polare.
Kan tilläggas att hon bodde på guldkusten ;)

Vi skulle iallafall till Nimbin, en by ute i skogen.
En by som skulle likna Christiania.
Hon körde och jag satt brevid.
Och rökte.
INTE Marlboro.
Å inte Prince heller för den delen.

Vi åkte å vi åkte och stannade ibland och tog kort på lite allt möjligt.
Och jag rökte.
Och hon körde.
Jag såg en katt, en röd katt.
Vilket är ovanligt...nästan omöjligt eftersom där inte FINNS katter lösa som här, de dör av alla farliga djur :)
Men jag såg en och min polare nickade och sa "jaja, det gjorde du säkert" och undrade väl tyst för sig själv hur mycket jag rökt. Efter några mil såg hon en också.
En röd.

Iallafall.
Fram kom vi tillslut.
Jag har små små minnesbilder av det.
Eftersom jag hade fnatt på mat var vi och käkade på nåt ställe, i mitt huvud var det en jazzklubb och alla var klädda jätte konstigt. Småungar sprang runt och ville sälja hachkakor som mormor stått i köket och bakat.
Jag minns faktiskt inte mycket mer.

Jag var fan totalt nedrökt.

Men åk dit vettja!
Det är säkert en upplevelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0