resensjooooon

gif animator
Gif animator

Nu ska vi se vad jag har sett under sjukdagarna här.
Trots att det är några lite "äldre" filmer så får ni en liten recension ändå!

SATC 2: Jag säger som LA Times skrev " Almost no sex and very little city".
Det går väldigt fort mellan Manhattan och mellanöstern och därifrån går det lika fort från lyx och flärd till att bli en underlig reklamfilm för det ärkekonservativa muslimska schejkdömet Abu Dhabi.
I överdivna plagg och på höga klackar drar de fyra fram i öknen i en slowmotion som om det vore Armageddon vi plötsligt slog över till. Jag skrattar inte en enda gång.
Men jag vrider mig av olust desto fler gånger.

SALT:  Ännu en Hollywoodproduktion med den ack så vackra men tråkiga Angelina Jolie. Självklart är i ännu en roll som stark, tuff och uthållig kvinna. Men när filmen börjar med Jolie, i en dålig blond peruk, fastbunden hos ryssarna och nedkletad med sött, klibbigt fejkblod stönandes "oohh! It´s not me youre looking for!! aaah! oooo! ooh no!! please!! ooohh! aah " Så inser jag rätt fort vart den här filmen är på väg och lessnar fortare än ett barn i sandlådan.

Twilight Elicpse:  Antingen hatar man de här filmerna från början eller så är man 13år, heter något i stil med Emma, Sara, Sofia, gillar hästar, sammla suddgumm och har precis börjat intressera sig för killar.
Jag tror de flesta har sett denna eller så skiter man i den då man lessnade redan vid första filmen.
Det finns inget som griper tag i mig, inget som berör. Manuset är uruselt och skådisarna är rätt mediokra.
Pattisson glittrar på och ser mest bedrövad ut och Stewart utrstrålar enbart smärta.
Den där svarta romantiken man famlar efter uteblir totalt.

Hooking Up: Är inte mer än vad man kan förvänta sig. En collegefilm vars innehåll bör bestå av OCH består av sex, tuttar, sex, droger, sex, tonårskillar, lättklädda flickor, sex och inget mer.
Se den inte. Du får aldrig tillbaka de där minutrarna.

Middle of nowhere: Är en rätt fin film som handlar om jobbiga familjeförhållanden och egentligen inte så mycket mer. Den är lite sorlig men inte tårframkallande. Kan vara en mysig film att se när man ligger hemma och är sjuk.
Men slösa inte bort pengar för att se den på bio!

Tooth Fairy: Tja vad kan man förvänta sig när man kombinerar en jättehunk med tandfen? Inte mycket.
Den är lite kul och jag och Tjorven ligger och småskrattar ibland. Men den är förutsägbar, lite fjantig och faller rätt platt. Men visst, den funkar en fredag kväll med en fulladdad godisskål och kärestan/en i famnen.

Till vildingarnas land: Den här boken har många vuxit upp med och självklart hoppas man på att känslan som infann sig hos "Sagan om ringen" ska dyka upp här med.
Det gör den inte. Inte för mig iallafall.
Men jag vill ge den credd för musiken och fotot, fotot är rätt typiskt för Spike Jonze och han lyckas ofta pricka in det där magiska ljuset. Jag tror dock att den här filmen antingen hatas eller älskas av publiken, inte mycket där emellan.

Remember me:  Den här filmen har jag inte några höga förväntningar på och tur var väl det, jag kanske hade satt dom för högt. Remember me, börjar starkt och slutar lite oväntat, där emellan är den ömsom tråkig och ömsom dramatisk. Pattissons egenkära skådespeleri förstör dock lika mycket här som i Twilightfilmerna och två timmars stelbent skådespeleri vägs inte upp av de enda två starka scenerna. Bra tidsfördriv om man, som sagt, är 13 och har en crush på huvudrollsinnehavaren.

Jaha, då var det dags att se nästa film!
Jag återkommer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0