År 2010

Då så.
En dag kvar på det gamla året, år 2010.
Det känns otroligt skönt att lämna det bakom sig, det året och många andra dåliga år.
Det var har varit en berg och dalbanan utan dess like och jag har helt tappat bort mig själv på vägen.
Nu är det slut på det.

År 2011 som närmar sig med stormsteg ska bli MITT år.
2011 är det året då jag själv tar makten över mitt liv, min lycka och mitt välmående.



Inget sker över en natt och kanske inte heller över ett år, men någonstans måste jag börja.

Först på listan står val av umgänge.
Alla människor omkring mig som sugit livsgnistan ur mig, som orsakat ångest och sorg.
Alla dom ska bort.
Hur nära de än står mig.

Min egen sorg, min egna dåliga energi ska vändas med hjälp av en utomstående.
Ja jo en psykolog.
Jag har ett dåligt förhållande till en av mina föräldrar och det gör mig handikappad i livet, om ni förstår vad jag menar.

Min fysiska hälsa ska en gång för alla förbättras och jag ska sluta fylla mitt tomrum med mat och onyttigheter och sluta festa mig halvt fördärvad.

Jag kommer tillåta mig själv att ta till vilka medel jag vill för att känna mig så vacker som jag en gång känt mig.
Nåja, inte svälta mig eller operera om näsan ;)

Jag ska söka till de utbildningar jag vill utan att bekymra mig för framtiden.
Bara köra och hålla i mig bäst fan jag vill.

Jag ska börja vara ärligare mot folk.
Säga vad det är jag egentligen tycker och känner.
Inga mer falska fasader.

Jag ska sluta se prestige i allt jag gör eller inte gör.
Jag är bra precis som jag är!

OCH! Jag ska aldrig låta ett tillfälle gå förlorat!!

My Bucket list!
Fast utan ett dåligt slut :)




Då sitter jag här framför skrämen, det är ungefär en timme kvar till företaget stänger för i år.
På skrivbordet blandas papper, post-its, nycklar, pennor och glas med diverse vätskor.
Allt kommer se likadant ut nästa gång jag sätter mig här.

Ingen kommer se på mig att något förändrats.

Men när jag kliver ut genom dörren idag så ska jag lämna kvar min tunga ryggsäck av dåliga minnen, dålig självkänsla, dåligt samvete. Jag ska ta djupa andetag på väg till bussen. Rensa kropp och själ från det som gör livet tungt att leva.
Varje fotsteg ska kännas lättare än det förra och hopplösheten får inte längre vara den envise följeslagaren på vägen.



Gott Nytt År!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0