Dag 15: Mina drömmar

Jag har väldigt lätt för att drömma mig bort och jag önskar mig alltid tusen och en saker.
Jag kan drömma om en hel drös saker.
Rikedom, stora villor, snabba bilar och dyra båtar.

Ja ni vet, man fastnar i det där ytliga tonårsfantiserandet.

Men det jag verkligen verkligen drömmer om är att :

Arbete och karriär:
Gå en av två utbildningar.
Den ena är Retorikkonsultutbildningen i sthlm, det enda som hindrar mig från att söka är vetskapen om att jag då måste flytta tillbaka till skitstan.
Jag vill inte!

Den andra vet jag inte ens om den existerar eller vad den skulle kallas men jag hade gärna jobbat med att på konsultbasis komma in på företag som inte går bra. Ta reda på orsaken och rätta till felet.
Eller egentligen inte rakt upp och ner så heller.
Jag vill lösa konflikter på arbetsplatser, se hur cheferna arbetar, ja, ni vet. Ibland är det en dålig chef som raserar ett helt företag.
Ibland är det intrigmakare, lathundar och skitsnackare som ställer till det.

Kärleksliv:

Ja, ljust nu har jag precis lämnat den mannen jag trodde jag skulle leva mitt liv med. Svårt att se mig med någon ny just nu. Så jag låter bli att tänka så långt :)

I överigt har jag bara sådana banala önskningar och drömmar om en ännu högre inkomst. En frisk familj och att jag får vara frisk. Och så drömmer jag om fred på jorden och att människan slutade vara så virdrig.

Äh nu är det tråkigt med de här jävla dagarna!!!
Varför ska jag ge mig in på sånt? När det blir ett måste blir det trist.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0