Day 9: Tro



Om vi ska prata "tro" som i religion så vet de flesta av er att jag inte lutar mig mot någon religion alls.
Jag är inte född in i en och har heller inte föräldrar som intillhör någon sådan.
Min egna åsikt om religion är att den skapades av människan för människan.
Många människor runt om i världen behöver något att tro på, något att förlita sig på, trösta sig med.
Vem är då jag att komma och försöka övertala dom om att inget sådant finns?
För vad vet jag egentligen??

Men Tro, att just få Tro, tro på tomten, tro på ett liv efter detta, tro på kärleken, på evigheten och på att du möter din älskade igen på andra sidan, den "tron" kan ingen ta ifrån oss.
Tron är mäktigare än vi kan föreställa oss, Tron kan förflytta berg.

Vad ni än tror på, fortsätt med det.
Tro så intensivt att ni känner det i varenda liten cell.
Då kommer det bli verklighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0