Var dig själv

Nu när jag har massa dötid på jobb så funderade jag lite på det här med skönhetsoperationer och mindre ingrepp.
Folk gapar "var dig själv!" så fort någon vill förändra något på sin kropp.



Är man inte sig själv bara för att man tex förstorar läpparna eller brösten?
Förändras jag som person då?
Varför skulle man tycka MINDRE om sig själv före bara för att man väljer att förändra kroppen??

Kan det inte vara som så här.

Människan har i alla tider förskönat sig själva och sin omgivning.
Kläder, hår, hud, naglar, doft, smink, möbler, hus, hästar, hundar, droskor, båtar, bilar, flygplan.
Allt en människa kan äga är en del av en själv.
En sak kan spegla personen som äger den.

Men när jag köper en bil klagar ingen eller när jag har en ny tröja.
Snarare tvärtom " oh vilken fin! vaaar har du köpt den?? "
Men om jag vill förstora läpparna så får man snabbt reaktionen "neeeeeej!!"


Men ingen klagar på min tandställning fast den från början enbart var till för kometisk förändring???

Hur väljer vi vad som är fel gällande skönhetsingrepp?
Varför får jag färga håret men inte göra näsan mindre?

Jag känenr mig trygg i hur jag ser ut men det finns ingrepp jag vill göra för att jag gillar resultatet jag förvätnar mig.
Jag tror inte att världen förändras runt om mig bara för att jag gör ett ingrepp.
Det är ju trots allt bara just det :) ett ingrepp.
Jag får det inte enklare eller svårare för att jag gör det.
Jag hittar inte drömmannen för att jag gör det eller låter bli.
Jag förväntar mig inga under och mirakel.
Jag kommer fortfarande ha dåliga dagar.

:)

Håller ni med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0