40´s kills 10´s!

Jag är så förtjust i modet från fyrtiotalet!
Musiken, kläderna, inredningen, mysfaktorn.

Visst, som kvinna var det inte så mycket att hurra över då om vi ska snacka politik, men säg mig, är det enklare idag??

Snart kommer snön hit och jag längtar hem till min mami.
Där vill jag ligga på sofflocket, äta henne egenbakade julgodis, titta på den fina riktiga julgranen, läsa gamla modetidningar från fyrtiotalet. Och såklart, lyssna på all vacker julmusik hon har!



Men var inte allt vackrare förr?



Idag ska allt retucheras bort.
Kvinnor får inte se ut som kvinnor utan halveras på bredden och dubblas på längden.
Ögonen ska se kåta ut och pupillerna attrahera männen.
Munnen ska vara större och lite på "glänt" för att....attrahera männen.
Hyn ska vara som ett barns och håret ska vara riktigt knullrufsigt helst med dubbelt så mycket löshår i....
Byxorna ska sluta precis innan skinkorna slutar och magen är åter i ljuset efter många års undanskymdhet.
Tuttarna ska vara det första som kliver in i ett rum och ca 40cm efter ska du själv komma.

Underkläderna ska synas genom spets och skira tygstycken och NOLL lämnas åt fantasin.

Det är vår idealkvinna idag!
Själv är jag none of the above!

Däremot har jag KILLERlånga ögonfransar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0