Day 3: My parents

1950 föddes min mamma i byn Dagsmark som ligger i Österbotten i Finland.
Hon växte upp med fem syskon men har egentligen sex stycken. Ena systern adopterades bort.
De bodde på en gård, som fortfarande finns kvar i familjen, där morfar var bonde och mormor skötte hemmet.
När mamma var tonåring flyttade de till Sverige och här blev de kvar allihop.
Hon är för övrigt den bästa mamman ett barn kan önska sig. ♥

1955 föddes min pappa i Santiago i Chile.
Jag minns inte exakt hur många syskon men jag har träffat tre av mina farbröder och min enda faster.
Jag tror där finns två farbröder till? En i USA och en i Australien?
Han flydde till Sverige som politisk flykting, men hann bo i Argentina, USA och Florens innan han kom hit.
Min far författaren :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0