Day 8: A moment

Chile.

Min far är ju som bekant född i Chile och det gör ju mig till halvchilenaska.
En mycket stolt sådan.
År 2004 åkte vi till Chile, jag, min ena bror, min andra brors mamma, hennes syster och så pappa.
Vi hämtades av mina farbröder på flygplatsen och det var skithäftigt att se två kopior av min far på andra sidan jorden.
De är min släkt!! Så jävla häftigt!

På väg in till Santiago slogs jag av en sån mäktig känsla, här hade jag mina rötter!!



Vi träffade nästan hela släkten i Chile, min faster Ana kom ner från Texas också.
Sen åkte vi runt, åt, drack och dansade.
Vi var i Valparaiso och Viña del Mar och en tur upp till Anderna.
Magiskt!!
Jag och brorsan drog på loveparade med kusinerna och dansade i brandmännens vattensprutor.
Vi solade och badade och skaffade oss en hel drös med vackra minnen.

En fantastisk resa till en fantastisk värld
Och den världen är min.

Valparaiso.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0