kesokesokesokesokesokesokesokesokesokesokeooskooskoooooooooooo



För alla er som älskar keso har jag gjort ett kesokollage.

Min kollega tillhör de som älskar Keso. Men hon är också en av dom som inte äter keso fyra gånger om dagen!!!

I alla fall.
Vidare på kostschema.
När jag kom hem åt jag rester från igår.
Torsk och potatis. 90g torsk och typ 30g potatis, så jag åt en grov macka också.

Ni ska få receptet, för det var APgott!
Men ni som följer samma schema som mig får bara ta torsk och potatis.
Eller smyg med en gnutta då, för det är sååå gott!!

Sätt ugnen på 175C. Tid ca 20-25min.

Ni behöver
400g torskfilé
Kräftstjärtar
Ett gäng potatisar hackade i kuber
Färska champinjoner i skivor
Zucchini i kuber
Röd paprika hacka i bitar
Gul lök i skivor
Morot
Vitlök hackad
En chilifrukt hackad
En fiskbuljongtärning
Paprikapulver, sambal oelek, salt, vitpeppar
Creme fraiche 2,5
Matlagningsgrädde 1 dl

Lägg fisken i ugnsform, salta, peppra och pressa över vitlöken.
Lägg alla hackade grönsaker,potatisen och kräftorna i grädde och c.f tillsammans med smulad buljongtärning.
I med resten av kryddorna och rör om, låt dra en stund.
Häll sen allt över firren och kör in det i ugnen.

Ös spad över fisken med jämna mellanrum.

ÄT när det är färdigt!!!!

Tjo faderittan!

Kommentarer
Postat av: emmys bloggkalas

haha jaa det är en stor mun :D

2010-11-10 @ 19:25:29
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0