Moonriver


Jag spelade lite "jul"musik igår, eller snarare lite 50- och 60-talsmusik. Då dök "moon river" upp och den värmde hela mitt hjärta.
Jag älskar månen, att titta på och prata med månen är lika rogivande som att prata med träd.
Wacko!
Skit i det :)
Jag är kontigt, inget nytt inte.

Men månen är lite magisk.
I alla tider har människan vetat att månen påverkar oss och den planet vi lever på.
Vi har till och med bemödat oss att resa dit.
Månen är liksom..konstant.
Utan den överlever vi inte.
Om ni tar er en ordentlig titt på månen när det är fullmåne så kommer ni upptäcka en mängd spännande detaljer.
På månen finns hav, berg och kratrar med namn som Nektarhavet, Stillhetenshav, Stormarnas Ocean, Dödens sjö, Regnbågarnas vik, Daggens vik, Okända havet osv.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0