I mitt drömhus är tårtorna perfekta och inte större än en femtioöring

 

Jag ska följa min lilla dröm om att bygga dockhus :)

Det här är fint....



Men det ser så plastigt och oäkta ut.
Jag vill bygga ett med själ, ett hus där man förväntar sig se någon boende kliva ut genom dörren om morgonen.

Sen vill jag ge det till en liten flicka, jag inbillar mig att små pojkar inte leker med dockhus?

När jag var liten så hade vi inte speciellt gott om pengar.
Men mamma lyckades ändå sätta guldkant på tillvaron och jag kände aldrig av saknaden av pengar.
Det pysslades, och bjöds hem kompisar, det lektes skattjakt och cirkus. Vi gjorde gipsavgjutningar och klädde ut oss. En dag när mamma hämtade mig och tisdagsflickorna på dagis så sa hon

- Åh! Jag är så less på tapeterna i hallen, tänk om någon kunde trolla fram nya? Ska vi testa?

Vi började ramsa och trolla och vifta med händerna hela vägen hem. Och väl hemma upptäckte vi att det hade fungerat! Hela hallen var om målad och så fin!!! Hon är magisk min mamma.

Jag hade aldrig dyra leksaker eller dyra kläder, vi hade inte ens en tv. Fast det valde mamma bort, hon ville inte att jag skulle växa upp framför en tv. Men jag frågade ibland efter saker som jag sett hos andra och mamma fick en idé. När jag gått och lagt mig om kvällarna byggde hon, sågade och spikade, tapetserade och målade.
Och lagom till jul stod det färdigt.
MITT alldeles egna dockskåp!!!

Lycka!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0