saaanktaaa




luuuciiiia

skänk mig en tiaaa

Å det var så kul å va lucia när man va liten plutt! Fast jag var aldrig lucia, jag bara fantiserar. På alla bilder från dagis ser man mig som tomte, som stjärngosse eller tärna. Jag var grymt söt som tomte förvisso men varför var jag aldrig lucia? Alla som ville fick ju vara lucior.

Vågade jag inte? Fick jag inte? Ville jag inte??
Ska fråga mamma.
I jul ska jag iallafall ta hem några fotoalbum och scanna lite foton så jag kan spara till framtiden.
Kanske slänger jag upp min barndom här ;) "sanna plockar smultron i dagsmark","sanna sitter på toa","sanna tvättar kusins kalsonger i poolen"
Erkänn, ni blir lite till er i trosorna nu....

Jo lucia var det ju.
En vän till mig, en vän som ska få igen så det smäller i byxan på honom, anmälde mig till Malmö Lucia 2010.
Han e fan inte klok.
Vad ska jag där å göra?? Säger jag som om jag redan blivit utvald.
Men jag måste ju räkna med att chansen finns eftersom jag blivit kallad på intervju.

Men jag har googla lite om förra årets lucia. Asså, det finns knappt nåt. Ingen bryr sig om Malmös lucia.
Vad ska jag då slösa tid på att "kanske" bli det och springa på intervjuer??
Har jag tid med det?
Springa på vårdhem och inte ens sjunga, utan bara stå där och vara vacker.....vilket blir svårt nu när man är småfet, har tandställning och inget hår kvar på huvet.
Ja ni ser. Vem vill ha en sån lucia???

Inte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0