Cuz Im a hero



Skryt är fint när andra har sagt det först.

Jag har ett, eller två, extra jobb jag.
Det ena är bara skitkul och har inget med samhällsarbete att göra.
Det andra däremot handlar om människor som hamnat snett i livet.

Min uppgift är inte alls att förbättra, förebygga eller stötta.
Jag är bara inblandad.

Men en kollega på jobbet frågade nyfiket vad det var jag gjorde och jag berättade.
Han tyckte det lät spännande (det är det INTE) och sade:

- Jag tycker det är fint av dig att du gör det. Det är fint att det finns sådana som dig. Tack Sanna för att du gör det!

Nu tycker jag förvisso inte att det är en uppoffring det jag gör eller något stort och speciellt.
Men HAN tyckte det och det gör mig skitglad att få höra det.

Beröm är svårt att ge men så glädjande att få.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0