Så kom det som ett brev på posten

Kritiken mot mig för att jag öppet har åsikter om invandringen.
Jag vill försvara mig stort samtidigt som det känns orättvist att jag ens ska behöva göra det.

Varför ska jag behöva försvara mig mot er som satt i system att missbruka ord som rasist, främlingsfientlighet, invandringsfientlighet, att hata och att lägga skuld på som ursäkt för att slippa ta en demokratisk debatt.

Till er som satt i system att missbruka ord som "ställ inte grupper mot varandra" har jag en fråga: Varför gör ni det själva då? Varför får svenskar, sjuka, pensionärer och äldre inte kosta men invandrare får kosta?
Varför ska vi känna skam och skuld för andra minoritetsgrupper att vi har så himla bra? Har vi det? Har vi det verkligen så himla bra?

Anser ni som anklagar mig för rasism att det är rimligt att vi måste skära ner på välfärden pga massinvandringens negativa konsekvenser för att invandrare ska få det bra?

Några exempel som kanske förändrar er syn LITE och slutar snöa in er på att jag skulle vara rasist!

* Arbetslösa invandrare kostar 40miljoner om året, detta motsvarar 40 000 arbetstillfällen.
Samtidigt som arbetslösheten fortsätter för ALLA så fortsätter invandringen och kostnaderna för detta med alla bidrag som ska betalas ut så hamnar vi på en nätt summa på 2,3miljarder om ÅRET! Låter det rimligt tycker du?

* Låter det vettigt att 850 000 svenskar inte har råd att gå till tandläkaren medans invandrarna får det gratis?

* Kommunerna får nästan 60 000 kronor i månaden per barn av Migrationsverket. Plus riktade bidrag till skola, landsting, socialtjänst samt för barnets gode man. Utöver det får varje kommun som tar emot barn en årlig ersättning på 500 000 kronor. Medans svenskar som arbetat och betalat skatt får ut en kränkande summa om de blir sjuka eller arbetslösa.

* Skulle Södertälje ta emot lika många flyktingar i år som de gjorde 2006 skulle de utöver den vanliga schablonersättningen få cirka 20 miljoner kronor i solidaritetsbonus. Denna solidaritetsbonus finansieras av kommunsektorn gemensamt genom en avtrappning av det generella statsbidraget. Det innebär i praktiken en omfördelning från de kommuner som inte har tagit sitt ansvar till de kommuner som har gjort det.

I samma veva:

Södertälje sjukhus går back med tjugo miljoner kronor och värst drabbad är akutsjukvården som går minus med över tio miljoner. På tisdagen kommer landstingsstyrelsen att avslå Södertälje sjukhus begäran och det är något som upprör personalen på akuten.


Nu inför valet finns det massor av fakta att gräva fram.
Jag föreslår att ni gör detta, läser på och KANSKE är det någon av er som ilsknar till och känner som jag.

Annars får ni väl fortsätta sitta där insnöade, fega och skitskrajja för att våga yttra er när risken finns att ni blir beskyllda för att vara RASISTER!

Fy vad arg jag är på er!

Kommentarer
Postat av: Stå på dig!

Vi är MÅNGA (ett par hundra tusen minst) i Sverige som håller med dig, skit i de omogna Gaybloggenläsarna...

2010-09-07 @ 12:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0