Genvägarna

Nu har jag äntligen landat här hemma efter en lång och mysig middag med bruschan.
Vi käkade på "Sås & Krås" Ett bra ställe med mycket trevlig personal. Lite sådär.....hemmakänsla.
Men min MAGE och jag är osams nu.
Detta var min "ätardag" efter detoxen och jag kan ju avslöja att semla, muffins, magisk hamburgare med tillbehör och öl INTE är en bra start!

Vi snackar alltid väldigt mycket kost och hälsa när vi umgås och vi kom fram till att genvägar, det är kosttillskottillverkarnas (kan man skriva så??) ledord. Folk sörplar i sig ALLT så länge det heter nåt med "burn calories". Jag har själv varit där en gång i tiden och knaprat efedrin när Synerlin fortfarande innehöll det. Jag vart så trasig att jag fick ligga på psyket och bli nedsövd för att inte slå över.
Tjo fräs!
Vart jag smal och snygg?
Nä, smal och schleten.
Sen gick jag upp allt igen.

Men då var jag yngre och stod fortfarande och knackade på visdomens port. Det dröjde innan jag släpptes in och idag inser jag att det inte finns genvägar till lycka och välbefinnande. Du tar dig bara dit av egen vilja och hårt arbete.



Hur har vi hamnat så här snett?
Människan.
Hur har människan, som har skapat så mycket fantastiskt, lyckats med bedriften att vända på allt för att förgöra sig själv??
Varför började vi hata livet så mycket att allt blev svart, jobbigt och eländigt??

Jag vill inte omges av den här tryckande kylan längre. Känslan av att det bor ondska och rå elakhet inom alla.
Jag kunde inte hålla mig imorse när jag gick förbi högen med foton från min barndom och insåg hur tufft det var att växa upp och se världen så som den såg ut på riktigt.
Bölande och snörvlande satt jag och fingrade på bilderna och ångrade att jag rotat fram dom igen.
Det gör ont att se hur ovetandes jag var då.
Jag vill tillbaka till den där bubblan ibland.....men bara ibland.

Det är inte helt enkelt att styra om sitt sätt att tänka när folk runt om en fortsätter nöta i samma negativa bana.

Men hey!
Skam den som ger sig! :)

Nä, bingis ropar. Täcket ligger och prasslar inbjudande och klockan ringer 06.30.
Dax att sova!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0