Hmmmm

Godmorgon.

Idag känns det som jag har sådan där stora problem.
Fast det är världsliga ting egentligen. VERKLIGEN världsliga ting.
Jag slet som ett djur på gymmet igår, för er intresserade kommer passet längst ner.
Men när jag kom hem var jag lite dämpad ändå, det är detta med resultat och tid.

När man går på GI Rivstart som jag går så ska viktminskningen komma väldigt fort.
Sist jag gick på den så drog ett kilo i veckan iväg, nu händer det knappt nånting. Anledningen verkar vara träningen, nåt annat kan jag inte komma på.
Jag älskar att träna, jag älskar utmaningen, att plågas och känan smärtan och tröttheten i musklerna efteråt.
Därför är jag glad att jag äntligen kommit in i träningen och suget efter det.
Men just nu verkar det som jag måset sluta, för en vecka iallafall.
För å se vad som händer när jag fortsätter med lågintensiv träning kombinerat med Rivstarten.
Jag har tittat på LCHF som är i princip samma sak som det jag gör nu, Rivstarten innebär NOLL kolhydrater så långt det går.
Men där är det samma sak, lågintensiv träning i början.

OM jag slutar träna i en vecka är jag rädd att jag tappar sugen och energin, att jag inte kommer in i det. Jag har ju så lätt att ge upp!!
Så därför har jag nu lite beslutsångest, känner mig så där ledsen, som om att mitt mål inte kommer uppnås.
Min drömkropp kommer vara just en drömkropp och jag kommer vara en tjockis förevigt.



Buhu.

Men, för er som vill ha lite inspiration till träningen så kommer mitt pass igår här:


Till att börja med.
* Utfallen görs med främre foten, med hela fotsulan i, på en stepbräda. Se till att gå ner så djupt du bara kan.
* Jag gjorde "fällkniven" för magen. Ligg på rygg, sträck ut armarna bakom huvudet längs med golvet och ha raka ben. Dra sen armar och ben upp mot taket, försök nå tåspetsarna.
Arbeta med MAGEN.

Jag körde på Crosstrainern:

* 5 min cross ordentlig uppvärmning
* 5 min cross med stort motstånd och svetten ska bryta fram. ( Behåll samma motstånd hela vägen igenom hela passet )
* 15 utfall på varje ben.
* 5 min cross.
* 30 fällkniven
* 5 min cross
* 15 utfall på varje ben
* 5 min cross
* 30 fällkniven
* 5 min cross
* 10 utfall på varje ben
* 5 min cross
* 20 fällkniven

Sen körde jag ben, rumpa och lite rygg:

* Jag började med ett gummiband med handtag och körde sidogång. Orkade bara 50steg.
* Sen körde jag utfall med 3kgs hantlar 10 x 3 / ben
* Sen körde jag höftlyft på boll men mina ben var så skakiga så jag fixade bara 7 x 2
* Körde 20 vanliga höftlyft.
* Ryggövning: Ligg på mage raklång. Ta en lätt vikt och håll i ena handen med armen sträckt framför huvudet.
   För sen hanteln ner åt sidan, upp bakom ryggen och greppa den med andra armen, för den vidare med sträckt arm och möt andra handen framför huvudet, som om du ritar en cirkel. Se till att lyfta överkroppen som ett vanligt rygglyft.
  Håll på så länge du orkar ;)
* 2 x 20 crunches på boll
* 10 st fällkniven.

Avslutade med 20min på crossen.

Done!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0