I wan´t to be fat

Jag gick och funderade på lunchen.
Om vikt, hälsa och motivation.

Jag vet att det är svårt att motivera sig till träning, bli av med sötsug och börja tänka i nya banor.
Alla har vi alltid en ursäkt till att inte börja.
Jag vet, för jag är expert på ursäkter.

Men den sämsta ursäkten jag har hört är "Jag hatar att träna. Jag hatar att svettas, att gå på gym, cykla, springa, promenera" Jag ryser då.
Tror man att blommor hatar vatten också?
Ingen kan hata att träna, att HA tränat, att känna varenda cell i kroppen tumla runt i lyckoyra.

Din kropp är (som vi alla vet) gjord för fysiskt arbete, hård belastning, rörelse.
Vi är INTE gjorda för att sitta däremot, hur dyra stolar vi än köper in så kommer vi aldrig hitta en ultimat ställning.
( Testa själv och se hur många timmar du kan sitta i en specialinställd Kinnarpsstol innan du får ont någonstans)
Alltså, det är du själv som bestämt dig för att inte gilla något som är bra för dig.
Något som är bättre än all medicin i världen.

Det du måste göra är att börja träna din hjärna, forma om den också!
Börja med att tänka, tänka om, tänka annorlunda än du gjort innan. Tänk att du tycker om ALLT du inte tyckt om innan. För om du fortsätter tänka som du alltid har gjort, så kommer du alltid se ut som du gör nu, vilka bantnings- och mirakelpiller du än köper.

Och ärligt.
Vem vill se ut så här:



När man kan se ut så här:




Seså.
Iväg å träna med dig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0