Olga Rönnberg

Jag har hittat en ny träningsblogg!
Hon är grym den här Olga.
Dels satsar hon mycket på "mammaträning" och sen vsiar hon att det faktiskt går att träna hemma, utan att ha ett fett gym att gå till.

Jag skulle gått med i hennes "jeansutmaning" men jag har fan inte ens hunnit fota mig själv i jeansen som jag ändå inte hittar. Men har ni tur får ni se en före- och efterbild i sommar ;)
Jo och jag hittade ett nytt träningstips hos henne idag som jag tänkte dela med mig av.
Detta är perfekt för er som har en motionscykel eller ett löpband hemma.

Jag valde Medel-
Målet är att intensifiera programmet genom att lägga till flera musklegrupper till passet.

Ge dig själv 20 minuter. Jogga/crossa/cykla. Minut 5 och 15 ska du köra utfall. Helt enkelt hoppa av cykeln/crossen/löpbandet och kör! Men det är inte allt- minut 10 och 20 ska du köra armhävningar.

Tex du joggar i 5 minuter- gör utfall i 30 sek. På bandet igen- joggar i 5 min till och gör armhävningar i 30 sek.

v. 1   3 ggr/v. 30 sekunder utfall och 30 sek armhävningar

v. 2   3 ggr/v. 40 sek utfall och 40 sek armhävningar

v. 3   3 ggr/v 50 sek utfall och 50 sek armhävningar

v. 4   3 ggr/v 40 sek utfall och 40 sek armhävningar

Jo jag tackar jag!! Detta ska jag köra på fredag när jag inte går på pass. :)
Om ni vill köra varianten för vältränade som finns den här: http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2011/01/17/fettforbranning-nagot-for-alla/ ja och som vanligt så får ni föra muspekaren över "tomrummet" du länkarna aldrig syns i min blogg!!
Vad gör jag för fel?

Nu är det frukostdax!
En halv avokado
Ett kokt ägg
Kräftstjärtar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0