Semla av oopsies!

Halloj!!
Jag är hysteriskt semelsugen så här en måndagmorgon.
Inget ovanligt i min värld....alls.

Jag mår fortfarande tjyvens i hela kroppen men ja, jag har inget val än att vänta ut det bara.
Igår städade jag lite, lagade mat, tränade såklart och så fick jag sällskap till Solsidan.
Sen däckade jag vid elvasnåret, alldeles försent alltså.

Jaha nu ni, ska ni få receptet på LCHF-semla!
Jag ska testa den redan ikväll om jag hinner inhandla allt :P fast det är inte så meckigt.
Här har ni TADA!!



Ingredienser:
3 äggvitor
3 äggulor
85 g Philadelphiaost
1,5 tsk malda kardemummakärnor
ev. 2 msk sötningsmedel

1,5 dl Paranötter (= 100g)
2 msk sötningsmedel

1,5 dl vispgrädde

6 st amerikanska muffinsformar, största storleken

Gör så här
Vispa vitorna mycket hårt
Vispa gulorna tillsammans med ost, kardemumma och ev. sötn.medel
Vänd ner i vitorna med en slickepott

Klicka ut i muffinsformarna
Grädda i 150 grader 30 minuter.
Låt svalna

Medan bullarna gräddas:
mal paranötterna i mandelkvarn
Blanda med sötningsmedel och några msk vatten till en lagom massa

Vispa grädden

Klipp av ett litet lock på bullarna
Lägg i en klick av nötmassan och en klick grädde
Lägg på locket och dofta ev. över LITE florsocker med en tesil.
(Tips: det finns sukrin-florsocker)

(Bättre än vanlig semla tycker uppfinnarens man.)

Näringsinnehåll per semla:
Protein: 7,3
Fett:27,6
Kolhydrat:2
Kcal:288



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0